החלפת חנוכיות מים בירושלים

יש בעיה בשעון המים או בצנרת? כל עבודות האינסטלציה

אינסטלטור בירושלים אליעזר שירותי אינסטלציה חייגו עכשיו: 052-2285264

בשנים האחרונות אנחנו חווים עלייה במחירי המים, הקצבות מים חדשות וכמובן – חשבונות מים שהולכים וגדלים.

קיימים מקרים בהם אנו חושבים שחשבון המים הגדול נובע מהעלייה במחירי המים – אולם בפועל מדובר בבעיה הקשורה בצנרת של הדירה, בצנרת הבניין, בשעוני המים או בבעיה הקשורה בכלל למערך של תאגיד המים באזור.

המחיר הגבוה של המים מחייב אותנו בבדיקה תקופתית של חשבונות המים שלנו, בכדי לבחון האם אכן קיימת בעיה ומדובר בחשבון מנופח ללא סיבה.

הצעד הראשון שיש לעשות ברגע שאנחנו חושדים שחשבון המים שקיבלנו חריג, הוא לבדוק את קריאת מונה המים שלכם ולהשוותה למדידה המצויינת בחשבון. כדאי לבצע מעקב באופן שוטף ולרשום את מדידות מונה המים, בתאריכים התואמים את תאריכי עריכת החשבונות – כדי לעשות השוואה מהימנה.

אם המדידה שעל מונה המים שלכם אינה תואמת את זו שבחשבון שקיבלתם – קימת טעות במדידה ויש לפנות לתאגיד המים בכדי להסדיר את העניין בהקדם.

השלב השני הוא לבדוק את צריכת המים המצויינת בחשבון, ולהשוות אותה לחשבונות קודמים. במידה ואנחנו רואים כי אכן קיימת צריכה גבוהה באופן חשוד, ולא מדובר בתקופה בה צרכנו מים רבים יותר בצורה בולטת (תינוק חדש בבית, שיפוצים מקיפים, אורחים שהתגוררו בבית וכד') – צריכה להידלק לנו נורה אדומה שיתכן וקיימת בעיה.

הצעד הבא יהיה לסגור את כל הברזים כולם בבית, ולבדוק באם שעון המים נעצר או ממשיך לרוץ. באם שעון המים ממשיך לרוץ – ברור שקיימת נזילה, ויש לבדוק את כל הברזים בבית, כולל אלו של מכונת הכביסה, מדיח הכלים, וכן את ברז הניאגרה בשירותים, שיתכן שהיא מקור הנזילה.

במידה והשעון נעצר ואינו ממשיך לרוץ – זה הזמן לדפוק על דלתות השכנים ולשאול אותם אם גם הם חווים חשבונות מנופחים. כדאי גם לבדוק בחשבון המים את החלק היחסי של הצריכה המשותפת, ולראות אם היא גדלה בצורה משמעותית. במידה ולא הוקמה בריכת שחייה בבניין, או לא הותקנה גינה או מערכת השקייה חדשה – והצריכה המשותפת היא זו שהביאה לחשבונות חריגים אצל כל השכנים – קיימת סבירות גבוהה כי קיימת דליפה או פיצוץ בצנרת הכללית של הבניין, וכדאי להזמין בהקדם אינסטלטור לבדיקת העניין.

באם כל הבדיקות יצאו תקינות, ועדיין חשבונות המים ממשיכים להיות מנופחים – זה הזמן להתחיל לחשוד שמדובר בבעיה של תאגיד המים. כולנו זוכרים את תחקיר "שקר המים הגדול" של כלבוטק, שהראה כיצד לעתים בניינים שלמים משלמים חשבונות של בניינים אחרים. אמנם הדבר אינו נפוץ, אולם כדאי לבדוק גם אופציה זו. לצורך זאת תאלצו להתאגד עם יתר הדיירים בבניין לפעולה משותפת, ויחד עם מומחה לבדוק את צריכת הבניין כולו על כל דייריו לעומת הדיווחים של תאגיד המים.

למידע נוסף בנושא איתור נזילות לחצו כאן: איתור נזילה